Super sæson 2025

Indlæg fra gruppen, hvor man i løbs-højsæsonen skal kunne køre med mindst 30 km/t i en gruppe for at kunne følge med.
Besvar
Knud Pedersen
Indlæg: 747
Tilmeldt: 29 jun 2020, 16:07
Geografisk sted: Odense SV

Super sæson 2025

Indlæg af Knud Pedersen »

Sommersæsonen 2025 starter næste søndag og vi skal igen ud at køre en masse ture på landevejen

Turledere:
Ingen ændringer i turlederne i forhold til 2024 for supermotion. Som udgangspunkt tager Knud tirsdagene, og Søren og Jan torsdagene.
I weekenderne er der ingen faste turledere, og alle opfordres derfor til at byde ind med ture. Det kan være korte såvel som lange ture, og gerne i et supermotionist tempo. Måske tager vi gravel cyklen sammen med Palle?

Træningsafterne:
Vores træninger vil som altid afhænge af turlederen, men for mit vedkommende vil jeg igen fokusere på at komme forskellige steder rundt på Fyn - som regel startende op i modvinden. Jeg vil satse på at lave nogle skilte- og bakkespurter undervejs, så pulsen kan komme op :) Men også nogle længere fartlege, så vi kan enten forbedre eller vedligeholde vores kondition (så vi får et langt liv). Planlægningen afhænger dog af hvem og hvor mange, der møder op den pågældende aften – så derfor meld ind på forum om du kommer.
Vi vil melde ruten ud dagen før og satse på 2-2½ timers træning. Hvis solen skinner måske en længere tur på 3 timer, men det vil være undtagelsen. I opfordres til at hente turen – det gør det hele nemmere og mere sikker.

Hvem kan køre supermotion?
Når vi alle kommer i form igen, vil vi typisk komme hjem med en gennemsnitsfart på 30 km/t. Dvs. hvis du selv kan køre med en snit på ca. 28 km/t, vil du sagtens kunne følge med i supermotion. Supermotion kan også være et godt sted at starte, selvom du kører stærkere. Du vil nemlig lære at begå dig i gruppekørsel og det er nu engang mere sikker, hvis der overskud. Og når det er på plads, bevæge sig op i Turbo og RR. Turbo og RR’ere kan også køre restitution hos super, men skal acceptere tempoet i supermotion. Alle skal med hjem uden at blive ”savet midt over”.

Sikkerhed:
Max gruppe størrelse: 12, så det er igen vigtigt, at du melder ind at du kommer, så vi har en chance for at forberede en ekstra turleder, hvis det bliver nødvendigt.
Kommer vi på smalle/farligere vejstrækninger er det alles pligt at råbe ”på linje”.
Kopieret fra RR: Det er helt afgørende at vi holder fokus på sikker afvikling så alle kommer hjem uden styrt og skader på grej og ryttere.
Vi kommer til at gentage adfærdsregler som:
• Husk at se fremad mod vejen, - også når vi kører lav intensitet og har overskud til at snakke.
• Husk at give høje, hyppige og tydelige meldinger med kommandoer og håndtegn ned gennem gruppen. Det er helt afgørende, at også de bagerste i gruppen er adviserede ift. trafik, vejforhold, sving, opbremsninger mm.
• OG husk at alle gængse færdselsregler naturligvis overholdes til en hver tid….

Gennemsnitshastighed:
Vi vil/skal/må ikke have fokus på gennemsnitshastigheden – selvom nogen synes det er sejt på Strava. Vi vil i stedet have fokus på sikker kørsel i byområdet, og så sætte gas på ufarlige strækninger udenfor byerne. I min verden er god træning en blanding af høj puls i 10-15 minutter (Zone 4 og 5) og resten fordelt mellem zone 2 og 3, - og vores snit fuldstændig ligegyldigt.

Forum:
(Ligesom RR’eren) Skriv meget gerne lidt omkring jeres oplevelser på de enkelte træningsaftener på super-strengen i Forum. Det giver et herligt “liv” i vores gruppe, samt på Forum generelt.

De bedste cykel hilsner
Søren, Jan og Knud

PS: Kommer ikke selv til sæsonstart, men Søren har en tur klar.
Besvar