Hej Per,
Har kørt tubeless et par sæsoner (efter råd og vejledning fra Leif Svarer

)
Jeg har primært kørt på Gravelking og kan kun tilslutte mig Ronny's og Leif's oplevelser og beskrivelser. Jeg taber ofte også altid en smule luft efter den første opsætning af nye dæk. Pumper også altid relativt meget luft i dækkene ved første opsætning, og ruller derefter en kort tur på asfalt, hvor jeg kører både langsomt og hurtigt for at få fordelt snasken, samt sidebelaster hjulene i kurver og sving. Derefter tager jeg en smule luft ud af dækkene, men justere først ned til det endelige dæktryk, den dag jeg skal ud på tur

Jeg har dog aldrig været udsat for at der boblede snask ud af dæksiderne, men ind imellem har jeg oplevet at der er kommet bobler mellem fælg og dækkant, og en enkelt gang ved niplerne (MEN det skyldtes at jeg ikke havde fået renset fælgen, samt fået monteret fælgtapen godt nok

...)
Til orientering kan jeg oplyse at jeg i dag var i Surf og Ski. Her snakkede jeg med Daniel og foreslog ham faktisk at lave et værkstedskursus ift. gravel og tubeless-opsætning, da min fornemmelse er at en del MTB'ere og gravelfolk i klubben roder, snakker og gør sig individuelle erfaringer med dette.
Måske det kunne være en god idé at få det ud i plenum, som i denne tråd, samt få det set/afprøvet i praksis hos Surf & Ski?