Lad mig starte en streng for os, der var på langtur i lørdags.
Jeg startede i Aarhus kl 7:00 uden hjælpende pedaluers ved min side, så jeg var lidt spændt på hvad dagen ville bringe.
Kom dog med i en stor gruppe og så gik det ellers med god tempo sydpå. Da vi kom til Horsens depot blev vi halveret, da nogle ville i depot - jeg valgte at sprænge over. Det gik stadig fint, men lige før Vejle (ned ad Bredballe) mærkede jeg at jeg var på tynd is - det var så et flat baghjul

Skifte slange og så ellers alene, men allerede ved Vejle finder jeg 3 unge fyre i passende tempo - problemet er bare at de holdt tempoet op ad Munkebjerg, og så måtte jeg bruge de næste 10 km på at hente dem. Nå videre over den gamle lillebælts bro, som var lukket pga os

I depot i Middelfart og fandt igen en hurtig turbo gruppe, som jeg måtte udskifte til en langsommere gruppe efter ca 30 km. Så kom pulsen lidt ned igen, men ved Skydebjerg lavede jeg den klassiske styrt mens vi ventede på fri passage, så det kostede en hudafskrabning. Men videre over Fyn, men pludselig var vi kun to i front, og efter min føring var han også sat - så alene videre til Rolfsted - med pasta og æbleskiver

MEN vi var kommet for tidligt, så vi måtte vente 15-20 minutter inden vi kunne komme afsted. Igen for hurtigt idet vi ved broen måtte vente yderligere 10 minutter (broen skulle have været åbnet 14:45, men blev først åbnet 15:10). Men pyt vejret var jo perfekt. Over broen - 100 mand? - så lavbroen blev passeret med 40 i snit på trods af modvinden. Korsør depotet blev sprunget over, og fandt følgeskab med Holmens Cykelmyggen. Må dog slippe dem på et tidspunkt, men ved 300 km depotet kommer jeg igen godt fra starten med en god gruppe - for så at punktere - denne gang på forhjulet

Kommer dog igang igen (og misser åbenbart Caspers tog

) - men finder en anden gruppe, som jeg igen må slippe tæt på næste depot. Går ind i depot (er vel egentlig ikke nødvendigt, når der kun er 35 km tilbage

), men her fandt jeg endelig de annoncerede træstammer. Kommer fra depot med 3 Bogense folk, hvor Henning var en ren Duracell

De har dog en punktering kort før mål, og jeg vælger at fortsætte alene, men kun for en kort tid, da der hele tiden kommer større grupper bagved. Det er efterhånden blevet mørkt, men ingen tid i forhold til dem der kom ind efter 1:00
Sluttid 13:28, med 31,3 i snit for køretiden, så super tilfreds. Men det er sidste gang, - det er ren tortur for kroppen, så 2 gange må være nok.