Hvorfor blev turen i tidernes morgen arrangeret som forårs tur ? Jo vi skulle alle få boostet formen, for kommende cykelløb & sæson.
FLY var ikke på tale, det kunne ikke overbevises på hjemmefronten.
Ophold og vejr gennem tiden..
2008 Rovereto - fedt vejr, dog med en GIGA regnbye den førte formiddag. Men hvad gjorde det når de fleste sad indenfor til vinsmagning

2009 Laigueglia - fedt vejr, en eftermiddag fik vi vand fra oven. Men igen blev der kørt kort/kort
2010 Gemona del Friuli - egentlig OK vejr men en del koldere, vi var meget nordligt. Heftig regn en halv dag.
2011 Gemona del Friuli - Igen var vejr forhold som året før, men hotel blev valgt igen grundet personale & forplejning var i TOP
2012 Brenzone - fedt vejr - kun regn hele den dag vi skulle på Oliven museum om eftermiddagen. Første år ved Garda søen
2013 Nago - fedt vejr - varmere end vi tidligere havde oplevet. Området fik sne dagen efter vi forlod varmen.
2014 Valpolicella - fedt vejr - Varmere end tidligere oplevet på turene
2015 Negrar - fedt vejr - igen samme gode vejr forhold som året før.
2016 Rovereto / Calliano - Dejligt vejr & køligere, for nordligt til årstiden.
2017 Negrar - fedt vejr - hvad er der mere at sige...
2018 Arco - Dette år styrede Jakob slaget
2019 Arco - fedt vejr - enkelt regnvejrs formiddag - til tider kølige morgener.
2020 Corona
2021 Levico Terme - fedt vejr - næsten som at rejse på badeferie i sommer perioden. Desværre betød ryk til September, ca 20 afbud fra kendinge som altid er med på klubturen.
Så for lige at informerer videre omkring, ideen med forårstur.
Der har aldrig måttet på hjemmefronten været misundelse for, at man tog på en hård træningstur. Alt skulle være hårdt - transport i biler hvor man sad klemt i mange timer, FLY var udelukket, vi kunne ikke hjemme sige vi skulle på chartertur.
Årets tur i Levico, distancerede sig til en chartertur dog uden FLY, der var blandt andet mulighed for brug af udendørs pool, og solbadning om eftermiddagen.
Hvad siger familie og arbejdsgivere til "ekstra" ferie i september ? Mange er lige hjemkommet i august, og vil så skulle arbejde 2-4 uger, for igen at bryde, og afholde endnu en ferie. For mit eget vedkommende, vil jeg nok skulle dele de 3 ugers sommerferie, med en evt klubtur i september. Bliver desværre et NO GO herfra. Jeg er klar over, at flere, ja nok mange efterhånden er pensionister, på den ene eller anden måde.
Falder afstemning & valg på september, står jeg gerne til rådighed som planlægnings assistent. Men kommer ikke til at deltage på turen, desværre.
For at tilgodese alles ønsker, er LPdC vel stor nok klub til at arrangerer 2 ture pr år.
Det kunne sagtens være samme hotel som blev brugt på begge tidspunkter

Ronny