En weekendtur for gruppe 2 er det muligt?

Indlæg vedrørende weekendturene og andre ture som ikke foregår i mørke.
Besvar
Bo Ravn

En weekendtur for gruppe 2 er det muligt?

Indlæg af Bo Ravn »

Vi er på vej ind i efteråret og vinteren og klubbens officielle træningstid er søndag kl. 09.00.

Al erfaring og historik viser at det meget hurtigt bliver en relativ lille gruppe 1 som kører søndag morgen. På grund af tempo og distance bliver udskilningen hurtigt sådan at kun de stærkeste og sejeste kommer søndag morgen. Og det er lidt ærgerligt, fordi jeg tror at vi er en del klubmedlemmer (som mig) der gerne vil køre en weekendtur blot ikke 80-90+ km og ikke i RR-tempo. Forsøget på at etablere en gruppe 2 træningstur lørdag eller søndag er gjort før uden stort held, det ved jeg. Men jeg vil alligevel gøre forsøget her ved indgangen til vintertræningen.

Hvordan er det nu med klubbens politik? man må gerne foreslå et lørdagstur på Forum, men ikke en alternativ søndagstur på andet tidspunkt end kl. 09.00, er det korrekt? Hvis ja er det så til forhandling, hvis det viser sig at en gruppe pedaleurer gerne vil køre søndag kl. 12.00 blot for at nævne et tidspunkt.

Jeg overvejede om tankerne her skulle være sendt til bestyrelsen først, men tænker at det jo er helt ikke-kontroversielt så vi nok kunne drøfte det her på Forum samtidig med at bestyrelsen sikkert forholder sig til det.

Så hvordan ser det ud blandt vi der gerne vil cykle ude om vinteren, kan vi i gruppe 2 finde et tidspunkt lørdag eller søndag (hvis vi må) kl 11.00, 12.00 eller 14.00 hvor vi ruller ca. 2½ timer på vinterrammer i vintertempo? Vh Bo
Bo Ravn
Næstformand
Peter Dallmann
Geografisk sted: Odense

Re: En weekendtur for gruppe 2 er det muligt?

Indlæg af Peter Dallmann »

Det er meget fint at Bo tager spørgsmålet op.
Jeg har i længere tid undret mig over at der ikke kommer flere til planken til weekendturene, selvom vi har det fineste cykelvejr. Er det måske fordi der køres for stærkt?
Det er hyggeligt og sjovt at følges i en stor flok, og det giver lidt ekstra dynamik når vi kører på tværs af de sædvanlig grupper. På den anden side går noget af det sjove tabt, når man i tre timer hænger på med det yderste af neglene, og resten af søndagen skal bruges på at komme til hægterne igen. :o
Personligt bruger jeg vinterhalvåret til lidt alternativ træning, og fremfor alt til at samle motivation til den kommende cykelsæson. Det betyder bl.a. at jeg gerne vil cykle en weekendtur i roligt tempo, når vejret inviterer til det. I vinterhalvåret dukker det gode cykelvejr ofte først op hen på dagen, så for os, der ikke skal/vil køre så langt, vil et lidt senere starttidspunkt være at fortrække.
Hvis det kun er Bo og jeg der tænker i de baner er der selvfølgelig ingen grund til at justere på klubbens træningstidspunkter, og i øvrigt udmærkede principper for at melde ture ud på forum. På den anden side er det vel i klubbens interesse at vi samler aktiviteterne i og ikke udenfor klubben.
always look on the bright side of life!
Brugeravatar
Allan Herskind

Indlæg af Allan Herskind »

Jeg synes også det er et fint indlæg.
Og det er jo ikke første gang det tages op.
For mig personligt, er det ikke noget problem med 2 starttidspunkter om søndagen. Ej heller med 2 grupper.
Lørdagsture står alle frit for at melde ind på det tidspunkt der lige passer en.

Jeg kører jo tit ture for mig selv i weekenden, og det har ofte været i erkendelse af, at jeg ofte har følt fællesturene som overlevelsestur, og det er ikke lige det jeg vil om vinteren.
Samtidig er jeg også af den mening, at lige børn leger bedst, og at det er utroligt svært at få en god træning ud af det, når man er alt for forskellige i gruppen. Det kender vi jo også fra mørkemand, hvor der næsten altid deles op i 2 grupper.

For at vi kan komme lidt videre, må man rigtig gerne skrive lidt herinde, så vil vi vende det i bestyrelsen, da det jo er vedtaget, at starttidspunkt på søn- og helligdage er kl. 09.00.
Venlig hilsen
Allan Herskind
Knud Pedersen
Geografisk sted: Odense SV

Indlæg af Knud Pedersen »

Jeg er enig, i at det vil være godt med 2 grupper i weekenden - ligesom MTB.
Jeg foretrækker selv kl 9:00, men der kan være mange grunde (vejret) til at melde en alternativ tur ud på et andet tidspunkt, så det har jeg ikke noget imod, at man gør.
Når vi melder weekend ture ud, skal vi nok lade værre med at sige "for alle", men sige om det er en tur i gruppe 1 tempo eller gruppe 2 tempo. Det kunne måske få flere gruppe 2 kørere ud af busken i løbet af vinteren.
Tema Tour'ene må dog gerne være i "for alle" tempo.
Johnny Sørensen

Indlæg af Johnny Sørensen »

Hej alle
Jeg meget enig med Bo, Peter og Knud og vil gerne bakke op om en gruppe 2 i weekenderne, dog som Knud også skriver at tematurene består som den for alle.
Bo Ravn

Indlæg af Bo Ravn »

Tak for svar og kommentarer her på Forum til mit indlæg. Jeg holder lige tråden her varm og løfter den op på forsiden, idet jeg håber at flere fra gruppe 2 vil ytre sig om en weekendtur som alternativ til søndag kl 09.00, hvor primært gruppe 1 kører./Bo
Bo Ravn
Næstformand
Claus Mogensen

Indlæg af Claus Mogensen »

Jeg er også med på gruppe 2 om vinteren - kører dog ikke så tit i weekenden indtil nytår - de to første tirsdage med mørkemand har vi været 7 og 5 i gruppe 2, så der er plads til flere ( Bo og Johnny i plejer jo at være der).

Hvis vejret/vejene tilsiger et bedre tidspunkt end kl.9.00 er jeg helt med på dette.

Jeg tænker 2-3 timer i moderat tempo er meget passende for mig her om vinteren.

Fint du tog det op Bo, så vi måske kan få vækket nogle flere i gruppe 2.

Claus Mogensen
Besvar